German

Chosen to study German by the school due to good results in French, I nearly passed up the opportunity in favour of studying an extra science and if I had done so, I wouldn't be in the position I am now.

German quickly became the preferred language as I found it easier to learn due to its logic and a patient teacher! A visit to Berlin in 2004 quickly stimulated a profounder interest in the country, its language, its people and its history. In 2006, I returned to Germany twice: a week's work experience in a café in Aachen, and another visit to Berlin with my father when I was his interpreter throughout the whole trip. I gained some life skills in dealing with a difficult situations in a foreign language...when attempting to retrieve my mobile phone after losing it on a bus.

 In 2008, I was awarded a scholarship by the DAAD (German Academic Exchange Service) to study German language and culture at Munich University for four weeks from where I explored the beautiful region of Bavaria.



Aachender Dom - The Cathedral in Aachen


Wegen guter Noten in Französisch wurde ich von der Schule ausgewählt, Deutsch zu lernen und ich hatte mir die Gelegenheit beinahe entgehen lassen, eine zusätzliche Wissenschaft zu erlernen. Wenn ich das gemacht hätte, wäre ich nicht in dieser aktuellen Situation.

 Deutsch wurde schnell mein Lieblingsfach, da ich es leichter wegen seiner Logik und einer geduldigen Lehrerin fand. 2004 regte eine Reise nach Berlin meine Interesse am Land, an seiner Sprache, an seinem Volk und an seiner Geschichte an. 2006 fuhr ich ein weiteres Mal nach Deutschland: ich absolvierte eine Woche lang ein Berufspraktikum in einem Aachner Café und im Anschluss fuhr ich mit meinem Vater zurück nach Berlin, als ich während dem ganzen Besuch sein Dolmetscher war. Ich erreichte eine Lebenserfahrung bei der Bewältigung schwerer Situationen in einer Fremdsprache, z.B. als ich mein im Bus verlorenes Handy zurückholen musste.

 2008 wurde vom DAAD ein Stipendium an mich vergeben, um vier Wochen deutsche Sprache und Kultur an der Universität München zu studieren, von wo aus ich die wunderschöne bayersiche Landschaft erkundete.

Timeline
Anfang des Erlernens der deutschen Sprache
2002
Began study of German
 Anfang des Erlernens der deutschen Sprache in der Mittelstufe
2003
Began GCSE study of German
Schulausflug in Berlin
2004
Educational visit to Berlin
Anfang des Erlernens der deutschen Sprache zum Abitur
2005
Began A-Level study of German
Durchführung eines Projektes in Bezug auf die Vergangenheit und den Gegenwart von Berlin
Carried out a project on Berlin past and present
Berufspraktikum bei einem beschäftigten Aachner Café: Eintauchen in der deutschen Gesellschaft eigenständig zum ersten Mal
 Durchführung einer Untersuchung über deutschen Stolz
2006
Work experience in Aachen in a busy café: First independent immersion in German society
 Carried out a public survey on national pride in Germany
Besuch in Dresden und Berlin
Visit to Berlin and Dresden
Arbeit an der Energiegebrauches in Deutschland und der Europäischen Union
Studied energy usage in Germany
and the European Union
Nachforschung und Ausführung eines Projektes über den Erfolg der Nationaldemokratischen Partei Deutschlands in Mecklenburg-Vorpommern bei der Landtagwahl in Beziehung zur wirtschaftlichen Situation.
2007
Researched and carried out a project on the rise of a right wing political party in a particular German state and its success in regional elections in relation to economic situation
Nachforschung und mündliche Vorstellung der Auswirkung der Fussballweltmeisterschaft auf den nationalen Stolzgefühl in Deutschland
Researched and orally presented the effect of hosting the 2006 FIFA World Cup on the feeling of national pride in Germany
Anfang des Deutschstudiums
Began University study of German
Studium der deutschen Geschichte zwischen 1871 und 1945
Studied German History between 1871 and 1945
Studium der deustchen Außenpolitik, Intergration, Gesundheit und der Berufswelt
Studied foreign affairs of Germany, integration, health and the professional world
Vierwöchiges Stipedium an der Universität München
 Studium aktueller Themen und der Kunst
2008
Four-week scholarship at the University of Munich
 Study of contemporary issues and German art
Studium aktueller Themen und der Politik in Deutschland
Studied contemporary issues and politics in Germany
Studium der:
Deutsch-Englisch bilateralen Dolmetschen
Deutsch-Englisch Übersetzungsverfahren
fortgeschrittenen Schreibungsverfahren im Deutschen
2010
Studied:
German-English Liaison Interpreting
German-English translation techniques
Advanced writing techiniques in German